det är dyrt att må dåligt

Ja. jag fastnade i det där dumma man gör ibland.
Tröstshoppar.

Satt ensam vid köksbordet imorse, redan där kände jag att det skulle bli tufft idag. Visste inte alls hur känslorna skulle hanteras, så jag tog mitt bankkort och tog spårvagnen ner till stan.
Hittade en massa kläder som provades, och sedan köpte jag hela bunten. Vet inte ens om jag gillade kläderna, men jag behövde något. något som skulle stoppa min ångest. Hade jag stannat hemma hade nog rakbladet blivit lösingen, så jag flydde. Men så fort jag hade betalat kom ångesten tillbaka. En annan typ av ångest. en ånger-ångest. Blev alldeles skakig och fick röka många cigaretter för att sedan åka hem med min påse. En påse jag inte alls ville ha.

Shoppa massa saker man inte behöver, det kan man göra när man har lite pengar över. Det kan man INTE göra när man sitter i min situation. Lever på försäkringskassan och det är inte mycket cash man får, inte för att ha en hyra som ska betalas.

Mår man bättre av att shoppa när man har ångest då? Det hjälpte ju för stunden.. Var det värt det?
Nej. VERKLIGEN INTE. Jag borde lägga mina pengar på mat, hyra och att betala tillbaka min skuld på 20 000 kronor.

Visst kan jag lämna tillbaka kläderna imorgon. Men nej, jag gillade dem nog. blir fint i sommar när solen kommer fram. Nu ska jag försöka släppa detta, för det hade kunnat vara värre. Jag hade lika gärna kunnat sitta här med två sönderskurna armar, och det gör jag inte.

Kommentarer
Postat av: hanna

Jag känner verkligen igen mig på så många plan...

sänder lite styrka till dig.



2011-03-07 @ 13:32:07
URL: http://hanna_sofia.blogg.se/
Postat av: Anonym

oj oj oj vad vi verkar funka likadant...det är så mycket lättare att fokusera på det materiella, att handla bara för att stänga av hjärnan från det jobbiga från en stund. Men sen kommer allt tillbaka ändå...

2011-03-07 @ 14:59:41
Postat av: Jennie

förstår att du egentligen borde lägga pengarna på annat, men som du säger så är tröstshopping bättre än sönderskurna armar

2011-03-07 @ 15:35:59
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Julia

bra att du inte skär dig ! <3

det ska du inte göra du är värd mer.



men du får komma på ett sätt att hantera ångesten som inte blir så dyr och skär är inget alternativ.



tack ! Men blev inge prov sån tur var :)

2011-03-07 @ 15:45:09
URL: http://somethingyoung.blogg.se/
Postat av: amanda

du får tänka att du förtjänar att köpa sådant ibland, unna dig saker.

2011-03-07 @ 17:10:20
URL: http://paradiscirkus.blogg.se/
Postat av: Magda

Fina du,pröva kläderna igen och lämna tillbaka det plagget du tycker minst om.

2011-03-07 @ 18:15:51
URL: http://an0rakcity.blogspot.com/
Postat av: kickan34

hej tröstshoppar oxå sist spenderade jag över 900 spänn på mindre än en timme. nu har jag 300 spänn kvar att leva på tills den 20e. :(



Men s¨å e de ju. man mår bättre av det...!(?!???)



Jag slapp i af mörda mig själv med hårdrock i lurarna...



Kram

2011-03-14 @ 01:36:42
URL: http://kickan34.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback